Dragon Cave & magistream

Welkom op het forum,
Meld je snel aan om mee te kunnen kletsen

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Dragon Cave & magistream

Welkom op het forum,
Meld je snel aan om mee te kunnen kletsen

Dragon Cave & magistream

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

3 plaatsers

    Hoe werkt de Lost in Trades (LiT)

    Aerouant
    Aerouant
    Admin
    Admin


    Aantal berichten : 231
    Leeftijd : 37
    Woonplaats : Heerlen

    Hoe werkt de Lost in Trades (LiT) Empty Hoe werkt de Lost in Trades (LiT)

    Bericht van Aerouant zo jun 07, 2009 9:41 pm

    Op het dragoncave forum (http://forums.dragcave.net/index.php) is er een topic waar je kan neerzetten dat je een ei in de trade bent kwijtgeraakt.

    Stel: je hebt met iemand de afspraak gemaakt om een ei te ruilen. Je volgt alle nodige stappen, maar helaas, het internet van de ander blijft even hangen. Weg ei! Nu heeft iemand anders het ei al opgepikt.

    Dan ga je naar het LiT topic (http://forums.dragcave.net/index.php?showtopic=42476)

    Je hebt twee formulieren die je kunt invullen.

    STATUS: Lost
    TYPE: Egg/Hatchling
    BREED: Breed type
    CODE: (code of egg – MUST BE ALTERED – SEE RULE 2)
    TIME: (when lost)
    SENDER: (who sent the egg)
    RECIEVER: (if you want to say who the egg was for)
    PLEASE PM: (whoever you would like contacted in this matter)
    OFFER
    FOR RETURN: (This is completely optional. However, if you are offering
    something for the return of the egg/hatchling, place that info here)


    Nou, met dit formulier kan je neerzetten dat je je ei kwijt bent geraakt.
    Stel, Jantje is dat prachtige gouden ei kwijt geraakt, met de code 12Bc, die eigenlijk voor Pietje bedoeld was. Dan moet het formulier er zo uit komen te zien:

    STATUS: Lost (kwijt dus)
    TYPE: Egg (ei)
    BREED: Gold
    CODE: 12BC (caps messed. Je moet de code aanpassen, anders kunnen mensen de code van je draak invullen en krijgt het arme beest teveel views. Zoals je ziet heeft Jantje de kleine c ook in een hoofdletter veranderd.)
    TIME: A few minutes ago (21.23h GMT of je zet gewoon het tijdstip neer waarop je het kwijt bent geraakt. Zet wel de tijdzone erbij, omdat de hele wereld op dat forum actief is)
    SENDER: Jantje
    RECIEVER: Pietje
    PLEASE PM: Jantje, because Pietje has no account on the forum
    OFFER
    FOR RETURN: We can talk about it when the egg returns/i can breed you another gold (of iets in die trant, is niet verplicht om in te vullen)


    Dit post je op het forum, en dan is het afwachten tot iemand reageert.

    Maar hey, Mieke heeft het gouden ei gevangen. Ze ziet dat het ei ouders heeft. Ze controleert van wie de ouders zijn (als dit al kan) en kijkt gelijk hoe het kan dat het ei op de AP is beland. Jantje heeft maar 3 eieren en 3 hatchlings, dus het kan niet zijn omdat hij te veel op zijn scroll had. Mieke besluit in de LiT neer te zetten dat ze het gouden ei heeft gevonden. Ze wilt het graag zelf houden, maar ze is wel zo beleefd om het ei terug te geven als ze per ongeluk een trade heeft onderbroken. Ze verstopt het ei wel, want ze moet natuurlijk wel kunnen controleren of de gene die het ei kwijt is geraakt, ook echt de gene is die het ei mist!
    Het is dus belangrijk om het ei eerst te verstoppen. Als het in de mist staat, kan je de draak namelijk niet zien, en dus ook de code en de ouders niet! Alleen de fokker of ontvanger van het ei weet de volledige code, het ras en wie de ouders zijn.

    Ze gaat naar het LiT topic en vult het volgende forumulier in:

    STATUS: Found
    CODE: (code of egg – MUST BE ALTERED – SEE RULE 2)
    TIME: (when found)
    State the information that you would like PMed to you as proof.


    Zo ziet het formulier er uit die Mieke invult:

    STATUS: Found: EGG
    CODE: 1*B* (Code is aangepast, zodat de gene die het ei kwijt is wel kan zien dat het zijn ei is, maar niemand kan zo even kijken wat de volledige code is)
    TIME: 21.23h GMT
    State the information that you would like PMed to you as proof.

    PM me the full code, breed and parents. Please PM me within 2 hours (dus: volledige code, het ras en de ouders door pmmen, binnen 2 uur)

    Jantje ziet dat Mieke zijn ei heeft gevonden. Hij stuurt direct een PM:
    *Titel* Lost in trade egg

    Hi Mieke,

    I lost a gold egg with the code 12Bc (parents Goldy 1 and Pinky 1) at 21.23h GMT. I was trading it with Pietje, but his internet was slow, so he lost the egg. I have seen that you have caught it.
    I would like to have it back, and I can breed you another gold, if you like.

    I can trade with msn (here is my adres: pietje1@hotmail.com) or the DCfansite chat.

    Mieke leest het, voegt Jantje toe op MSN, en stuurt het ei terug. Jantje blij, en hij heeft het ei dit keer goed door aan Pietje. Mieke heeft een gouden ei gekregen zodra de draak van Jantje kon fokken.

    Beiden gaan terug naar het LiT topic en zoeken hun berichtje op. Met de code [ s] [/ s] strepen ze hun berichtje door en ze zetten erbij dat het ei weer terecht is gekomen.

    Nu een echt voorbeeld, wat ik gister heb gehad:

    Found: Egg
    Code: 3*7*

    A very late respons, the egg is returned

    Pm me the breed and full code within 2 hours

    No one responded, i'll keep them

    STATUS: Lost
    TYPE: Egg
    BREED: Gold
    CODE: 3*77
    TIME: 1 hour ago
    SENDER: Me (*smiles*)
    RECIEVER: cshoes
    PLEASE PM: Me (*smiles*)
    OFFER FOR RETURN: It depends. If I do give anything, it'll be a silver egg (sorry).


    AEROUANT HAD PICKED IT UP AND RETURNED IT! *THANKS*!!!!!
    susie
    susie
    Admin
    Admin


    Aantal berichten : 299
    Leeftijd : 41
    Woonplaats : hetwijzeoosten

    Hoe werkt de Lost in Trades (LiT) Empty Re: Hoe werkt de Lost in Trades (LiT)

    Bericht van susie ma jun 08, 2009 7:55 am

    ok dank je wel voor de duidelijke uitleg...
    Eefie 444
    Eefie 444
    Active member
    Active member


    Aantal berichten : 210
    Leeftijd : 27
    Woonplaats : Het Wilde (Waterige) Westen XD

    Hoe werkt de Lost in Trades (LiT) Empty Re: Hoe werkt de Lost in Trades (LiT)

    Bericht van Eefie 444 ma jun 08, 2009 3:24 pm

    Okee bedankt, maar je hebt een fout gemaakt Razz . Je hebt het over jantje die met mariekje praat en dan is Jantje's emailadress Pietjenogwat XD

    Maar dat terzeide is het een perfecte uitleg! En nog bedankt dat je laatst keek voor mijn gold Wink
    Aerouant
    Aerouant
    Admin
    Admin


    Aantal berichten : 231
    Leeftijd : 37
    Woonplaats : Heerlen

    Hoe werkt de Lost in Trades (LiT) Empty Re: Hoe werkt de Lost in Trades (LiT)

    Bericht van Aerouant ma jun 08, 2009 8:15 pm

    Het gaat ook om het idee Wink
    Ik kijk meestal even in de LiT als ik een bijzonder ei van, want wie weet is het het eerste bijzondere ei voor iemand, en dan loop jij er mee weg. Ik doe het nu zeker met golds, silvers, alts en dino's, omdat ik die sowieso al heb.
    Eefie 444
    Eefie 444
    Active member
    Active member


    Aantal berichten : 210
    Leeftijd : 27
    Woonplaats : Het Wilde (Waterige) Westen XD

    Hoe werkt de Lost in Trades (LiT) Empty Re: Hoe werkt de Lost in Trades (LiT)

    Bericht van Eefie 444 di jun 09, 2009 7:01 am

    Okee maar wat gebeurt er met alt vine's? Want daarvan weet je niet of ze speciaal zijn ja of nee!
    Aerouant
    Aerouant
    Admin
    Admin


    Aantal berichten : 231
    Leeftijd : 37
    Woonplaats : Heerlen

    Hoe werkt de Lost in Trades (LiT) Empty Re: Hoe werkt de Lost in Trades (LiT)

    Bericht van Aerouant di jun 09, 2009 10:50 am

    Alt vines en alt blacks zijn wel speciaal
    Eefie 444
    Eefie 444
    Active member
    Active member


    Aantal berichten : 210
    Leeftijd : 27
    Woonplaats : Het Wilde (Waterige) Westen XD

    Hoe werkt de Lost in Trades (LiT) Empty Re: Hoe werkt de Lost in Trades (LiT)

    Bericht van Eefie 444 di jun 09, 2009 4:24 pm

    Ja maar als ze nog in het ei zijn bedoel ik! Want dan kan je het toch nog niet zien? Dat zei je ook bij mij alt vine, en die was al een hatchling!
    Aerouant
    Aerouant
    Admin
    Admin


    Aantal berichten : 231
    Leeftijd : 37
    Woonplaats : Heerlen

    Hoe werkt de Lost in Trades (LiT) Empty Re: Hoe werkt de Lost in Trades (LiT)

    Bericht van Aerouant di jun 09, 2009 8:37 pm

    Nee, dan kan je het niet zien. Daarom zie je ook alleen alt hatchlings over de AP vliegen:P dan pas zie je dat ze speciaal zijn
    Eefie 444
    Eefie 444
    Active member
    Active member


    Aantal berichten : 210
    Leeftijd : 27
    Woonplaats : Het Wilde (Waterige) Westen XD

    Hoe werkt de Lost in Trades (LiT) Empty Re: Hoe werkt de Lost in Trades (LiT)

    Bericht van Eefie 444 wo jun 10, 2009 7:09 am

    Ah okee, dan was het bij mij gewoon vette toeval Razz

    Gesponsorde inhoud


    Hoe werkt de Lost in Trades (LiT) Empty Re: Hoe werkt de Lost in Trades (LiT)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 3:50 pm